Long time no seen

Uschinamej så längesen det var jag skrev nu känner jag. Jag får väl skylla på att det har varit mycket med nytt jobb och nya städer och sånt. Jag har visserligen varit trött men det är ändå en dålig ursäkt.

*****

Jag kan meddela att jag än så länge fortfarande är en donsöspelare. Jag skickade iväg ett mail till tränaren i Huddinge IF (div.3) igår och erbjöd mina tjänster. Har dock inte fått något svar än. Vad jag däremot gjort är två träningar (en inne och en ute) med Preben BOIS. Namnet är en hyllning till Preben Elkjaer men det förstod ni väl redan antar jag. Laget som än så länge håller till i sjuan men var nära uppflyttning förra säsongen, består av en drös goa gubbar. Däribland min kombo Jacob och några Aftonbladetreportrar. Hemsidan, som är sjukt uppstyrd, hittar ni här. Den nytillträdda tränaren har ganska klart antytt att det är på mittbacken jag kommer få spela om jag är med. Detta efter att ha dominerat förra träningen med några glidtacklingar som the great Shagge himself hade varit nöjd med. Själv vill jag helst hålla till på det centrala mittfältet men men. Vi får se hur det blir. Vad säger ni? Utespelare i sjuan eller målvakt någon annanstans?

*****

Tråkigt med tidigt respass i cupen. Hade varit fint med lite fler träningsmatcher om inte annat. Captain Andess har försäkrat mig om att formen är på gång så det väljer jag att tro på. DIS blir heta i år.

*****

Så fort min chef är tillbaka efter sin sjukdom skall jag se efter om jag inte kan ta ledigt en fredag så att jag kan haka på ner till Halmstad. Det vore väl något det.

*****

Om ni undrar varför jag inte skriver något om brittisk fotboll idag så beror det på att jag (officiellt) inte längre bryr mig. Jag får vara med om nog med skit på jobbet för att behöva plåga mig med sådana trivialiteter.

*****

Är inte Shagge lite av Donsös svar på Nicklas Lidström ändå?

*****

Forza Öset. Min gamle polare Jonny Z måste vara lyrisk.

//Erik

Kommentarer
Postat av: Anders

Innemitt i sjuan

2012-03-09 @ 22:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0