Eftersom Attón inte får ha det översta inlägget...

...så skriver jag ett nytt. Hoppas allt är bra med er där nere på solkusten. Saknade är stor skall ni veta. Jg hade ju tänkt hälsa på er i Halmstad men dyra tågbiljetter tog lite död på den ambitionen. När jag nu dessutom gått och dragit på mig någon skum hälskada som gör att jag inte kan gå ordentligt en gång, innebar det att sista spiken i min Halmstadkista slogs i. Det var ingen träningsmatch i påsk eller? Hade ju varit så kul att se er.

*****

Lite kul att Jacob som jag bor med, har spelat i både Dalen och Eriksberg. Lagen som vi mötte inom en väldigt kort period nyligen. Gött att vi fixade en av två i varje fall.

*****

Så hur går då min karriär? Sedan jag skrev sist har jag hunnit med att göra matchdebut för Preben BOIS. Om jag får säga det själv, och det får jag ju, gick det rätt bra under mina 85 minuter som mittback. Matchen slutade 2-2 då vi sent tappat en 2-0-ledning. Resultatet var dock rättvist. Jag har dessutom hunnit med att känna på en träning med Huddinge IF i division tre. Huddinge är ett sjukt uppstyrt lag som satsar på att gå upp i tvåan. Femteplatsen förra säsonge var en missräkning tydligen. Ni får inte ta illa upp men det var lätt det bästa lag jag tränat med. Större delen av tränignen spenderade vi målvakter dock med en målvaktstränare som både såg ut lite som Jerry och hade en liknande skön, skämtande karraktär som vår kära hamburgaregrillare. Det gick faktiskt rätt bra för mig. Jag var välkommen tillbaka men uppgifter för Preben och nu då hälen, har satt P för de planerna. I dagsläget lutar det dock åt att jag varvar ner istället för att skruva upp. Jobbet kommer med tiden bli så krävande att jag får svårt att hinna med en satsning mot tvåan.

*****

Hur härligt är det inte att våren är här då? Hela jag är helt själaglad.

*****

Bloggen vill slutligen rikta ett stort grattis till Simon och Klara och hälsa lilla Nola välkommen in i DIS-familjen. Här i Masmo gläds det väldigt åt nyheten skall ni veta.

//Erik

Kommentarer
Postat av: Anders

Gött!



Inga kommentarer om foolsen?

2012-03-24 @ 16:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0