Jag får panik


Har grubblat så otroligt mycket på detta problem, det har verkligen börjat irritera mig. Jag märker att det påverkar min vardag, blir liksom disträ och tillbakadragen. Folk tycker att jag börjar bli lite konstig men jag kan helt enkelt inte släppa detta.

Vilken är Spaniens optimala startelva i EM 2012?



Det stora problemet är att de har för många mittfältare i världklass. Snacka om lyxproblem.

Detta är de två "main formations" enligt mig och jag utgår från att Puyol och Villa inte är aktuella pga skador.

Version 1

Casillas
Arbeloa - Ramos - Pique - Alba
Alonso - Busquets
Silva - Xavi - Iniesta
Llorente

Alltså packa mittfältet fullt med spelare i världklass, här kan även spelare som Cazorla, Mata samt Cesc Fabregas bytas in eller väljas före någon annan med en dalande formkurva.

Tiki-Taka gånger tio, typ.

Problem med denna uppställning?

-Vem tar löpningarna som alla passningsgenier behöver för att briljera? Exempel är en lagspelare som Pedro, Navas eller kanske t.o.m Torres. Kan denna startelva resultera i ett för statiskt bollhållande utan "spets" i avsluten/omställningarna?

"För många kockar...", ni vet.

Version 2

Casillas
Arbeloa - Ramos - Pique - Alba
Xavi - Alonso - Iniesta
Silva - Llorente - Pedro/Torres/Navas

Problem med denna uppställning?

-Kan man verkligen ha spelare som typ Pedro/Navas/Torres i Spaniens startelva medan man sätter spelare som Cesc, Mata, Busquets och Cazorla på bänken? Blir man svagare defensivt med denna mer offensivt lagda uppställning?


Villa skadad och Torres ur form?

Ett sjukt tufft beslut för Del Bosque...

Ack, dessa världsproblem som existerar i dagens samhälle.

/Anton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0