Soctantsnytt

First things first. Igår utökades familjen Käll med en ny liten medlem. Enligt Petter är han ett litet kraftpaket som redan kryper. Bloggen glädjs naturligtvis ofantligt mycket och skickar ett jättegrattis till Petter och Martina.

*****

Japp, soctant är min betäckning numera. Kvinnliga brandmän kallas ju trots allt brandmän. En vecka är nu avklarad känns hur bra som helst. Mina kollegor är hur trevliga som helst och man börjar så smått komma igång med arbetet. Jag har inte riktigt vant mig vid hur folk pratar här uppe bara. Jag blir liksom förvånad varje gång någon öppnar munnen och stockholmskan låter sig höras. Min skrivbordsgranne är dock från Örebro. Det är, by far, den värsta dialekten i vårt avlånga land. Fast hon är snäll.

*****

Huddinge (där jag bor) har tydligen ett lag i trean. Funderar på att höra av mig dit. Hade varit skönt med nära till träningarna. Sannolikt har de ju dock en rätt färdig trupp så här års och antagligen även en målvakt. Men skitsamma. De har ju ingen Lehmann.

*****

Hur fan (ursäkta språket) lyckades Styrsö locka till sig Henning Comé? Henning och jag har spelat både handboll och fotboll tillsammans i många år. Skön kille och något av ett monster på plan. Typ Drogba liksom. När vi spelade i Billdal gjorde han mål i varje match kändes det som. Stod det lika och Henning inte gjort mål kunde man känna sig lugn. Man visste liksom att det kommer snart ett från honom. Sjukt imponerande värvning måste jag säga. Jag är dock förvånad att han inte valde att spela för Hovås/Billdal men han har väl sina skäl.

*****

I skrivande stund håller Stevenage 0-0 Tottenham och får fram ett omspel. You gotta love the FA cup. Några skrällar vill vi dock inte ha i nästa match. Brighton väntar för de röda. The seaguls kallade. Haggalarna på ömål alltså.

*****

Gött att se Jansson bakom tangentbordet. Jag är inte mest pretto i bloggen längre. Känns bra någonstans.

*****

Arsenal... Nästan så jag lider med dem. Är ju ändå en anrik förening. Men bara nästan.

*****

Förväntar mig få lite matchreferat här så jag kan läsa om matcherna. Klar seger senast läste jag. Bra jobbat. Men är det inte dags att träningsmatcha mot lite bättre lag snart?

//Erik

Kommentarer
Postat av: Anders

Vi behöver inte din sympati lehmann. Alla lag har formsvackor och för röddna spelare (arshavin o rosicky) ibland som drar det neråt. Men vi kommer igen

2012-02-19 @ 22:12:59
Postat av: Erik

Klart ni behöver sympati. Eftersom jag håller på Liverpool så vet jag. Jag har behövt sympati länge. Den intressanta frågan är ju om Arsenal klarar av att behålla RvP med ett år på kontraktet om det inte satsas rejält inför nästa säsong. Vi får väl se...

2012-02-19 @ 23:35:18
Postat av: Anders

Harregu. Klart han går. Man ser ju att han lider. Klandrar honom inte om han vill gå. Så sälj av tsaren, squillaci, almunia, rosicky, park, chamackattack och bänktner. Ta in hazard och spela sen in coquelin och frimpong så vi får lite kuk.

2012-02-20 @ 09:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0