Det där med att Emile Hirsch inte är Humphrey Bogart

First things first. Eftersom Anton har uttryckt att jag tycker om att rätta andra kan jag inte låta bli att ifrågasätta benämningen av "Into the wild" som en klassiker. En framtida klassiker hade köpt men att redan ha uppnåt klassikerstatus? Njae... Det är ju inte Casablanca vi snackar om. Håller dock med om att det är en fantastisk film (även om man inte kan låta bli att störa sig på huvudpersonens egoism). Även soundtracket av gamle Pearl Jam-sångaren Eddie Vedder är underbart. Nog om det.

*****

Imorgon skall vi försöka ta revansch mot Sandarna som körde över oss på ett blåsigt Majvallen i våras. Den förlusten var inget att säga om men nu är en ny match och den är ute på Donsö och där är vi inte lätta att tas med. Sedan vårt förra möte har Sebastian Svedgren anslutit till truppen. Sebbe och yours truely go way back kan jag säga. Länge var vi lagkamrater och bar tillsammans med en kille som heter Johan Söderberg upp ett annat rätt så mediokert SK Höjden. Höjden känner de flesta nog mest igen idag som GAIS bandy. När vi gick från sjumanna till elvamanna gick vi från att ha varit halvdana till rätt och slätt rötna. Efter en säsong på stor plan lämnade jag för Billdal medan Sebbe och Johan sökte lyckan i Västra Frölunda. Resten är historia. Det skall nu bli ett sant nöje att hålla Sebbe mållös imorgon.

*****

Jag menar, "Play it Sam!". Där snackar vi klassiker. Och oj så vacker Ingrid Bergman var.

*****

Sandarna imponerade väldigt med ett skickligt passningsspel i våras. Nordövallen erbjuder inte lika gynnsamma förutsättningar för detta spel som Majvallens plastgräs men oavsett lär det bli tufft imorgon. Jag tror dock vi har rejäl chans att ta tre pinnar om vi kan visa upp den kämparglöd vi gjort på sistone. Samma inställning som mot Björkö så kommer Sebbe, Hugo, "Olle" och de andra få det riktigt kämpigt vill jag lova. Sandarna har ju i likhet med vad vi gjort, blandat och gett lite sett till resultaten, vilket ännu mer frambringar en känsla av ovisshet inför morgondagens drabbning.

*****

Vi i Höjden kanske inte var så heta på planen men ett fantastisk gött gäng var vi ändå.

*****

Håll alla era tummar för att förkylningen ger med sig helt till imorgon. Det skulle suttit fint. Nu: Pepp inför Ungern-Sverige. Tror Sverige tar det med uddamålet, 2-1.

//Erik

Kommentarer
Postat av: Davnert

Instämmer. Into the Wild ÄR en klassiker. En av mina favoritfilmer.

2011-09-08 @ 13:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0