The final countdown

Bara två dagar kvar nu. Svårt att koncentrera sig på skoluppgifter när en så viktig match väntar bakom nästa hörn. Matchen mot Balltorp är precis allt vad som är så kittlande med idrott. En enda avgörande match där allt står på spel. Precis lika viktig för oss som seriefinalen är för spelarna i GFF och Näset. Sjukt nervöst men oj så roligt på samma gång. I mina unga år hade jag oerhört för viktiga matcher. Jag blev nervös till den grad att det paralyserade mig. När vi nådde långt i cuper med handbolslaget, vilket vi ofta gjorde, hände det att jag alls inte ville spela när det kom till semi och finaler. Men det var då. Nu är nu och nu älskar jag dessa matcher. Jag är av den tron att om vi bara går ut och älskar den här matchen tillräckligt mycket som ett lag så kommer det ordna sig och Donsö spelar i fyran även nästa år.

*****

Jag har förresten bestämt mig för att jag håller på GFF i seriefinalen. Är man Majornapöjk så är man. Dessutom skulle jag verkligen unna Kjelkan det. Våra halva specialare (med västkust och MYCKET ketchup) på Korv kiosk (världens enda uppskattade särskrivning) på Mariaplan efter träningarna är mycket trevliga minnen.

*****

Citerar jag verkligen Europe i titeln? Att jag inte skäms! Som kompensation tipsar jag om en fantastisk duktig sångerska vid namn Priscilla Ahn. Lyssna på Spotify.

*****

På begäran av Dawidsa: Naturligtvis lite slarvigt av mig att inte fästa större vikt vid det otroliga att Dawidsas första mål för säsongen kom som inhoppande mittback efter att ha varit skadad ett tag. Vad gör du om du ligger under med 20 minuter kvar och jag kvittering? Släng in en ny mittback såklart. Fingertoppskänsla!

*****

Den sista nedräkningen var det ja. Framtiden är fortfarande oviss men detta kan mycket väl bli sista matchen i Donsötröjan (på ett tag i vilket fall) för mig. Sedan ett tag nu finns planer på att flytta från Göteborg och om dessa blir verklighet kommer det nog bli lite för jobbigt att pendla är jag rädd. Av den anledningen blir den här matchen bara än mer speciell för mig och drivkraften att prestera bra ökar med detta. Jag kommer sålunda vara taggad som aldrig förr.

*****

Nya FIFA känns spännande efter att testat på demot. Försvarsspelet är utvecklat och känns både svårare och mer realistiskt. Ny Donsöturnering borde vara aktuell i höst va? Efter förra årets semifinalförlust var jag nog mer frustrerad än jag är efter de flesta vanliga matchförluster. Låg nog sömnlös i tre timmar i Pyttis lilla stuga. Likadant var det för Roman, i sängen under, som jag slog ut i kvarten. Vänta bara. Jag skall ha min revansch på Captain Andess!

//Erik

Kommentarer
Postat av: Ahlberg

Jag önskar er lycka till i matchen mot Balltorp. Spelar ni som ni kan så skall det inte vara några problem.



Det gäller att våga vinna och inte vara rädd att förlora.



Gällande ditt tips i seriefinalen så respekterar jag ditt tips, men hoppas att du har fel. ;-)



Innan serien avslutas med oviss utgång, så vill jag passa på och tacka för denna säsong. Det har varit roligt att följa er här på bloggen. Inte riktigt lika roligt att möta er ute på ön. 5 mål i baken gjorde att man låg sömnlös ett tag.



Som sagt, lycka till!



Mvh,

Robert Ahlberg, Näsets SK

2011-09-22 @ 14:32:19
URL: http://ahlbergsribba.se/blogg
Postat av: Erik

Tack så mycket Robert. Har med nöje även följt din blogg. Jag skall påpeka att det inte var ett tips som sådant. Tror definitivt ni har alla chanser i världen att vinna. Jag önskar sålunda också lycka till i finalen. Må bästa lag vinna helt enkelt.

2011-09-22 @ 15:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0