Skoltröttblogg

Ibland när man sitter och pluggar på sitt andra hem på Sprängkullsgatan, behöver man ta ett avbrott för att det blir för tråkigt att läsa en rapport från Statens Offentliga Utredningar. Nu är ett sådant tillfälle.

*****

En får tacka Attón för de fina orden rörande undertecknads kvaddekapacitet. Jag måste dock, tyvärr, meddela att ryktet om min förträfflighet mellan konerna är vida överdrivet. Jag är långsam, stelbent och fuskar gärna så länge det är till min fördel. I övrigt var det många klockrena beskrivningar av min medskribent.

*****

När Liverpool går på pumpen rejält känns det skönt att man kan trösta sig med att Arsenal har det fortsatt tungt. Att Pool kommer ha dippar är inget jag inte förutsett och jag vill inte höra talas om krissnack än så länge. Hade vi vunnit mot Stoke (vilket vi borde gjort) hade allt varit frid och fröjd. Liverpool slutar trea eller fyra i år. Promise.

*****

Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag stavade Frantzich fel mitt förra inlägg. Det inser ju varenda människa hur det stavas. Inte svårare än Andersson när allt kommer omkring. Skämt åsido, jag kunde kollat upp det.

*****

Apropå tidigt krissnack. Är det ingen annan än jag som är oerhört trött på Sportbladets Mats Wennerholm och dennes dogmatiska journalistik? Varje gång Foppa gjorde come-back var det likadant. Den här gången skulle han visa att han fortfarande kunde, han skulle inte göra come-back om han inte visste det skulle hålla osv. Herr Wennerholm är väldigt snabb att dra slutsatser helt enkelt. Priset togs nog ändå efter Modos premiärmatch i årets elitserie. Frölunda vann med 4-1 och katastrofen var ett faktum. Krislag!? Efter en omgång!? Nej du Wennerholm, lugna ner dig ett par hekton och slutsa satsa på chockjournalistik säger jag.

*****

Är det inte lite mysigt med höst ändå?

*****

Sprang på Hampus som i förra årets sista match mot Balltorp startade på högerbacksplatsen, i skolan idag. Han framförde sina hälsningar och lyckönskningar inför årets repris.

*****

Korv med bröd utlovas efter kvällens träning. Mums. Alla måste komma.

//Erik

Kommentarer
Postat av: Anton

kan bara instämma angående Wennerholm, tycker att han är väldigt överskattad.



Tacka vet jag Pelle Bjurmans NHL-blogg. Det är kvalitet.

2011-09-20 @ 15:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0