Back from the dead


Alright, som de flesta förstår så går bloggen på sparlåga under uppehållet. Dock kommer det givetvis att komma ett litet inlägg då och då. Man behöver ju skriva av sig, vettö.

I lördags genomfördes en inomhusträning tillsammans med Marcus Backmans juniorer. Jag blev imponerad, det är en bra kull. Alla kan räkna med fler lördagsträningar av denna typ. Mycket roligt.
____________________

En skum dialog som utspelades mellan mig och busschauffören på "Grön express" igår:

(Jag går på bussen utan att stämpla)

Chauffören - Hallå, du stämplade inte (gammal man, pratade lite som den gamle Robert Gustafsson i "Tre trappor upp").
Jag - Jag har tyvärr inget kort, skall köpa en biljett på mobilen nu.
C - Det skall man ha gjort innan.
Jag - Ok, det skall jag tänka på.
C - Du tänkte inte stämpla ändå.
Jag - Nähä? Du känner mig såpass bra så att du vet det?
C - Jag såg det på ditt kroppsspråk.
Jag - Hade jag vetat att det skulle sitta en SÄPO-agent bakom ratten hade jag varit lite snabbare med biljetten.
C  ...
Jag  ...
C  ...
Jag (Visar biljetten jag nu köpt på mobilen)
C (nickar)
Jag (går och sätter mig)

Anton - paranoid busschaufför 1-0
______________________

Det går rykten om att Arsenal skall lägga ett jättebud på Mario Götze, supertalangen från Dortmund. Hade givetvis varit fantastiskt men då vi har Gervinho, Ramsey, Arshavin, Rosicky, Walcott, Arteta, Benayoun samt Wilshere som alla kan spela på offensiva mittfältspositioner hade jag nog hellre sett Yann M´vila i Arsenal. Yann beräknas bli den nya Viera och vi är lite tunna på den positionen anser jag, skulle Song gå sönder så...


Nye Viera?

/Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0