När vreden har lagt sig

Vi viker ner oss. I min frustration efter matchen igår skrek jag något i stil med att det är inte konstigt att man förlorar när man inte kämpar. Det var inte särskillt snyggt av mig för visst kämpade vi. Alla gör sitt bästa, så är det ju alltid. Jag känner ändå att vi viker ner oss. Vi har ett ypperligt utgångsläge inför andra halvlek då vi härdat ut en massiv motvid och Sandarnapress i 45 minuter och tagit ledningen med 1-0. Då får man inte tappa konceptet helt som vi gör i andra. 1-1 kom visserligen för tidigt och var ett av de värsta sketmålen jag någonsin släppt och det är klart att sådant suger, men vi är inte riktigt med helt enkelt.

Sandarna spelade dock bra. De försökte hålla bollen på marken i stormvindarna och hittade gång på gång uppspel på deras stora forward som var bäst på plan. Segern var lika rättvis som siffrorna visar.

*****

Ingen rolig comebackmatch. Kunde inte skjuta ordentligt och kände mig lite allmänt orörlig och i vissa stunder tveksam. Det kan bara bli bättre så nu lägger jag och övriga detta bakom oss och blickar framåt. GFF väntar på lördag i veckan andra match på Majvallen. Såg som sagt en halvlek när de spelade mot Skottfint och de såg riktigt bra ut. I ett lag där alla verkade bollskickliga och säkra imponerades jag mest av högersidan och speciellt högerbacken (Jake tror jag) som var riktigt kvick och oerhört skicklig i uppspelen. GFF spelar som ett riktigt topplag och kommer bli en svår nöt att knäcka. Men omöjliga är de inte, det vet vi sedan försäsongen. Sedan dess har dock Tobias Nilsson anslutit. Kjellkans pojk är en gigant på innermittfältet och har ett par pojklandskamper på sitt samvete. I 90-laget konkurrerade han med Jacob Johansson (IFK Göteborg) och Astrit Ajdarevic (nu Norrköping, tidigare Örebro och Liverpool U). Säsongens värvning i div. 4 säger jag. Lätt. Dessutom är han, som de flesta Järnbrottspojkar, trevlig och sympatisk.

*****

Vad som givetvis försvårade igår var att vi hade så många borta. Att Attón nu blir borta ytterligare ett tag gör inte saken bättre. Vi håller tummarna för att han och alla andra skall vara tillbaka så fort som möjligt. Det lär behövas i den vidare kampen för att hålla oss kvar.

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0