Ljus i mörkret?

Det är oerhört tråkigt att vara skadad. Även om jag antagligen inte missar mer än två matcher så är det peck. Jag kunde inte förmå mig till att åka ut till Björkö i lördags. Om det finns något jag hatar så är det att stå vid sidan och inte kunna påverka någonting. Jag blir alldeles för nervös och hetsig. Nu förlorade vi ju som alla vet igen så jag missade nog inte så mycket. Eller jo. Vi gjorde ju mål! Äntligen. Och Kjellbähs frispark var tydligen något i hästeväg. Härligt att den nollan är spräckt, nu är det bara vinstnollan som saknas. Vi har fortfarande alla chanser i världen att vända på den här säsongen och jag tror definitivt att vi kommer att göra det. Vi är inte så dåliga som resultaten visar.

*****

Så här års är det en massa intressant som händer i sportvärlden. Jag tänker kanske inte främst på hockey-VM men de stora ligorna avslutas och på andra sidan Atlanten är det slutspelstime. Det kanske mest spännande är slutspelet i NBA. Nu är man framme vid konferensfinalerna och det är inga lättviktsmöten direkt. I väst möts Dallas Mavericks och Oklahoma City Thunder. Jason Terry och Dirk Nowitsky mot Russel Westbrook och Kevin Durant. Dallas sweepade LA Lakers i sin kvart och får väl gälla som favorit men Durant kan ju vara helt jävla överjävlig när han får lust. I öst är det om möjligt än mer ovisst. Seriesegrande Chicago Bulls med MVPn Derrick Rose i spetsen leder redan med 1-0 mot storsatsande Miami Heat. Rose, Carlos Boozer, Joachim Noah på ena sidan. LeBron James, Dwayne Wade och Chris Bosh på andra. Ren basketporr. Men ingen kanal som sänder. Eller är det jag som har dålig koll bara?

*****

En klen tröst just nu är trots allt att Styrsö går ännu sämre än vi gör.

*****

Mitt favoritlag Utah Jazz missade slutspelet helt i år. Fast vad kunde man vänta sig när man trejdar bort Derron Williams. Idioter.

*****

Nu kom jag visst inte på mer att skriva. På lördag lovar jag att komma och stötta. Hoppas att alla andra med anknytning till laget eller ön gör detsamma. Det kommer att behövas mot duktiga Skottfint.

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0