Gött mos, nu tar vi en till

Den förlösande segern mot Skottfint gjorde min arbetskväll betydligt enklare att härda igenom kan jag säga. Helt underbart. Skönt att alla våra tre bästa målskyttar fick göra mål och att Leo fick visa vilken målvakt han är. Träna mer Leo, det behöver vi. Var uppe och såg en halvlek av Skottfint-GFF igår. "Pastorn" kramade om mig i halvtid med hälsningsfrasen "kunde inte du stått i lördags". Så bra var du Leo.

*****

Så till dagens drabbning på Majvallen. Det är ett Sandarna som inlett aningen ojämnt som tar emot oss. På sju matcher har man kammat hem åtta poäng med en målskillnad på 6-8. Sandarna är alltså ett målsnålt lag, både framåt och bakåt. Vinsterna har kommit mot Balltorp och Björkö. Förluster har det blivit mot Skottfint, Dalen och Näset och dessutom har man två mållösa matcher mot tufft motstånd i form av Öckerö och Älvsborg.

Historiskt sett (dvs under min tid i DIS) har vi haft lätt för Sandarna. Min allra första tävlingsmatch för Donsö gjorde jag på Majvallen då vi besegrade Sandarna med 1-0. Marcus Johnsson, då 14 år eller något, gjorde målet efter en halv minuts spel vill jag minnas. Vi vann även hemmamatchen det året (4-1) och Sandarna fick därmed den otacksamma äran att vara det enda lag som inte lyckades ta poäng av oss året vi senast var i fyran. Utöver detta minns jag en träningsmatch en försäsong då vi också vann. Jag tror det var med 3-2. Allt detta spelar naturligtvis ingen som helst roll idag. Om dagens Sandarna vet jag inte mycket. Inför säsongen hämtade man in Hällesåkers målvakt och jag tycker han var duktig när vi mötte dem förra året. På mittfältet finns en kille som heter Hugo. Han och jag har några gemensamma vänner så honom har jag träffat på några gånger. Han skall vara duktig och har lovat att göra mål från halva plan på mig. Vi får väl se.

Nordicbet erbjuder som vanligt spelmöjligheter. Oddsen lyder:

1. 1.40  X. 5.25  2. 4.25

Personligen tycker jag inte oavgjort är helt osannolikt men Sandarna går givetvis in i matchen som klara favoriter. Dessvärre har vi en del frånvaro ikväll. Succémannen från förra matchen, Leo, är ute på sjön. Dessutom saknas Simon x2, Dawidsa, Shagge och Höglund. Kjellbäh är i "Rosenläge" (dvs. "har känning") men spelar troligtvis. På pluskontot hittar vi att Attón är tillbaka i truppen efter comeback i b-laget senast. Även undertecknad blir tvingad in i hetluften, nu på dagen två veckor efter skadan. Det är inte optimalt men det får gå.

*****

Anton, att du missar finalen i Champions League ser jag som att du är otrogen mot fotbollen.

*****

Vi ses klockan halv åtta på Majvallen ikväll!

//Erik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0