Pep, ryggont och idiotiska McDonald's

På fotbollskanalen står att läsa: "Guardiola: Slår vi ut Arsenal kan vi vinna Champions League." Ja det blir ju oerhört mycket svårare om ni åker ut Pep. Själv håller jag stenhårt på Gunners imorgon. Jag är lite trött på att Barca bara vinner och vinner och på spelarnas alla-som-inte-spelar-lika-fint-som-vi-förstör-bara-fotbollen-attityd. Men visst är de fantastiska att se på.

*****

Så det blev respass mot GFF. Surt. Chans till revansch redan om en vecka dock då vi möts på Majvallen.

*****

Hade oerhört ont i ryggen i helgen och var faktikt lite orolig att det var ett resultat av mitt olyckliga fall mot Öckerö där jag slog i huvudet rätt så rejält i marken. Men nu känns det bättre och efter att ha låtit min snart färdigutbildade sjukgymnast till vän, Viktor, ta en titt och klämt lite på ryggen, är jag lugn igen. Imorgon blir det träning.

*****

McDonald's är (som vanligt?) lite i blåsväder efter dokumentären på SVT härom veckan. På vägen hem från Ulricehamn stannades det som brukligt är på väg hem från bortamatcher till på Donken för lite äckligt snabbkäk. Följande scen utspelades i kassen med mig som en av karaktärerna:

Jag: Jag tar en New York (nåt)meny.
Kassören: Vad får det lov att vara att dricka?
J: Bara vatten tack.
K: Skulle du inte ha en meny?
J: Jo precis, en NY (nåt)meny.
K: Men då måste du ta en dricka.
J: Men jag vill ju ha vatten. Får jag itne dricka det?
K: Jo men för att det skall bli en meny måste du ta en dricka, annars måste vi sälja det löst till dig.
J: Så du menar att det blir dyrare för mig om jag inte beställer en dricka?
K: Precis.
J: Okej men kan jag ta en Sprite och en vatten då?
K: Ja det går bra.

Goddag yxskaft. Eller som om inte toalettskrubbning med tandborste vore nog.

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0