Årets första ö-derby

Igår klocken tre på ett soligt Heden sparkades årets första (men absolut inte sista) ö-derby mot Öckerö igång. De som saknades sen senaste startelvan mot Skottfint var Shagge, Patrik Höglund, Norrhem och Simon Gustafsson. Precis som senast saknades även Emil och hans snabbhet. Startelvan blev som följer (4-4-2):

Undertecknad i mål;
Petter, Reutherborg, Dawidsa, Simon A;
Kjellbäh, Johan, Anders, Attón
The Fhager brothers (Magnus och William)

På förhand såg jag fram emot en jämn match med Öckerö som knappa favoriter och sett över de två halvtimmeshalvlekarna så stämde det nog rätt bra. Matchen var i stort rätt jämn men Öckerö var nog i ärlighetens namn snäppet bättre och förtjänade kanske något mål. Mål förtjänar man dock inte, de gör man som någon vis person någon gång sa (Bill Shankley kanske, finns ju en del klassiska citat där) och vi gjorde ett, Öckerö gjorde inget.

Spelet var helt okej men påverkades något av kraftiga kastvindar och en lågt stående, stark sol. I första halvlek så jag knappt någonting alls. Johan var i särklass bäst på plan och är kanske den mest kompletta spelaren i något ö-lag just nu. Det var också Johans inlägg som Magnus på något märkligt akrobatiskt sätt lyckades lyfta in i det vänstra krysset i slutet på andra halvlek. I övrigt tyckte jag hela laget gjorde en stabil kämparinsats. Vi visar att så länge alla "tar jobbet" så är vi svårslagna och släpper inte till mycket. Backlinjen uppträdde på nytt stabilt med extra plus i kanten till Robban.

Idag väntar GFF i omgång två. Blir nog ännu en tät och oviss match. Själv drar jag nu iväg till Ulricehamn för sista seriematchen för i år med handbollen. Håller alla tummar jag har för er. Järnhårt.

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0