Volleyboll - vilken skitsport!


Känner att jag måste skriva av mig lite grann efter lördagens svidande kick-off med laget samt Eriks tidigare inlägg. Pyttis hade i vanlig ordning ordnat en liten turnering i beachvolleyboll ute i Högsbo och som vanligt kom man dit taggad och som vanligt gick man därifrån besviken (och härmed har jag slitit ut uttrycket som vanligt). Volleyboll är och kommer alltid att förbli en jädra skitsport. Svårt att få till något roligt spel samt långa personer har ett alltför stort övertag redan på förhand. Dessutom använder man HÄNDERNA.

Mitt eget lag bestod av Hampus, Tobbe och jag själv. För att dra en liknelse så var vi mer som Cagliari än Milan och vann inte ett enda set. Inte ett enda. Mottog till och med tips av Spaghetti ("använd händerna mer") och undrade då på allvar vad jag gjorde här. Höll dock minen någorlunda...eller ja, någon del av interiören fick nog betala vid ett tillfälle...och gjorde mitt bästa för att inte sabotera det uppsluppna humör som hade infunnit sig.

Dock kommer jag aldrig att se volleyboll som en riktig sport utan mer som en tillfällig aktivitet som vissa finner roande, lite Trivial Pursuit eller Sega Megadrive.

Det tar emot att säga det men Lehman var bäst, följd av Marcus J.
__________________________________

Solsidan är ju bara för härligt, pax för att vara Johan Rheborg i nästa liv.
__________________________________

Gustafs cup på Lördag, skall bli lika trevligt som vanligt. Öckerö? Björkö? Bring them on!
__________________________________

Ses imorn, guys. Tror att det är dags för en tunnel på Tom.

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0