Skador, sjukdomar och Road to Winter Classic


Ja, man känner sig inte riktigt på topp just nu. Medan grabbarna tränar mer än någonsin ligger man nerbäddad hemma i feber, dessutom skall en rehab skötas då baklåret strular (räknar med comeback om två veckor). Dock positiva nyheter att Harre kommer tillbaks och att det i alla fall ibland går att genomföra en och annan träning utomhus. Börjar man inte bli lite trött på futsal nu?

Då jag i princip inte kan göra annat än att agera soffpotatis har jag sökt på Internet med ljus och lykta för att försöka hitta något intressant att titta på och kommit över HBO:s dokumentär om rivaliteten mellan NHL-lagen Penguins och Capitals som leds av NHL:s största stjärnor Sidney Crosby och Alexander "The Great 8" Ovechkin som kulminerar i utomhusmatchen som går under namnet "Winter Classic" i Pittsburgh. Riktigt bra dokumentär som osar kvalitet rätt igenom (det är ju trots allt HBO som gör den) och ren hockeyporr för den intresserade. Diggar starkt när Ovechkin genomför sin första fight i NHL någonsin och efter att de nästan slagit ihjäl varandra direkt säger till varandra "Good job, buddy", "Yeah, good job". Kan verkligen rekommendera denna dokumentär och vill ni se ett litet smakprov så ta en titt här.

Som slutkläm kan jag inte låta bli att visa lite kort på mina kära lagkamrater.


Modell?


Förbrödring


"Mannens lyckligaste stund" tar sig ett nytt (ansikts)uttryck

Over and out,

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0