For better and for worse

I övermorgon spelar vi mot Älvsborg. Detta Älvsborg som är nåt så in i bomben heta just nu och gjort tio mål på två matcher. Vi har revansch att utkräva efter 0-3-förlusten tidigare i våras men det blir tufft, var så säkra. Jag tror dock det blir en rolig match och jag har alltid gillat Apelsinplan. Utöver detta är förra matchen mot Älvsborg enda tillfället i år då jag känt mig överglänst av motståndarlagets målvakt, vilket bara det motiverar till revansch. Därför grämer det mig lite att jag inte skall vara med på lördag. Men bara lite. För på lördag skall allas vår kära högerback/vänsterback/vänserytter/högerytter/anfallare Peter Käll äntligen säga ja till sin älskade Martina. Ord kan knappast beskriva hur glad jag är för dem. Petter är nog den enda vän jag har som jag kan sitta tyst med och lyssna på Chet Baker och dricka rödvin. Så säger jag "livet". Petter skrattar till och svarar "ja, livet". Det finns inget annat än kärlek hos mig för den mannen.

Det är dock inte bara jag som uppskattar vår tystlåtne, ibland kufiske, smålänning. Finns nog ingen i laget som inte ser vilket arbete han lägger ner på planen. Oavsett var man placerar Petter gör han stort sett alltid ett gediget arbete. Petter är kanske inte den mest spektakulära spelaren i Donsö men ack så stabil. Det hade nog inget med det att göra men en gång erbjöd The Great Baker himself ett jobb på stående fot. Petter skrattade och sa att han skulle tänka på det. Det svaret dög dock inte för Bagarn. "Man måste gå igång." Tydligen.

Precis som för typ alla i laget, så är Arsenal laget som ligger Petter närmst om hjärtat. På lördag tar de emot mitt kära Pool. Fantastisk match som på förhand känns helt öppen. Allt roligt måste verkligen hända på samma gång. Det tillhör dock inte vanligheterna att jag missar en egen match och en Liverpooldito utan att bry mig nämnvärt. På lördag finns det ingenstans jag hellre är än i Småland och uppvaktar brudparet.

Skål för fan!

//Erik

Kommentarer
Postat av: Anton

Rättelse!



Matchen spelas på Påvelunds konstgräs.

2011-08-19 @ 11:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0