Kommer släkten att vara värst?

Då var det äntligen dags för hemmapremiär! Efter tre år i femman får publiken runt Nordövallen äntligen njuta av division-fyrafotboll igen. För motståndet står Hovås/Billdal och även om det är lite för tidigt att tala om måstematcher så känns tre poäng oerhört nödvändiga i den här matchen. Dels eftersom vi nu är enda laget i serien utan poäng och dels eftersom Hovås/Billdal är ett lag jag tror vi bör ha bakom oss om vi vill undvika bottenstrid.

Som jag tidigare nämnt är Hovås/Billdal den klubb jag spelade för innan jag lade fotbollen åt sidan för att satsa på, vad som med lite god vilja skulle kunna beskrivas som, minhandbollskarriär. H/B är också den enda klubb förutom Donsö som jag representerat på seniornivå. Även om det var många år sedan jag spelade där nu och även om jag faktiskt inte var där i mer än tre-fyra år och inte gjorde mer än några få matcher i a-laget (som låg i sexan på den tiden), så var det en fin tid jag har positiva minnen från. Hovås/Billdal betyder fortfarande något för mig helt enkelt.

Från min tid vet jag inte om det är så många kvar nu. Carla drog ju till Skottfint inför säsongen så honom får man hälsa på när vi möter dem istället. Däremot tror jag att Marcus Comé, yngre bror till Henning som var storstjärnan i mina pojklag (han var bäst i både handboll och fotboll), är kvar. Den yngre av de två extremt talangfulle Comébröderna har dock varit oerhört drabbad av skador och när jag sprang på honom i höstas var han tveksam till fortsatt spel. Jag hoppas verkligen Marcus kan fortsätta spela. Däremot får han gärna vara borta mot oss så bra som han är.

Vad kan då vara intressant att veta inför matchen? Hovås/Billdal ligger nu näst sist i tabellen med en poäng efter att ha kryssat mot Björkö (1-1) och förlorat mot Skottfint (1-4). Senast vi låg i samma serie var för tre år sedan. Då vann vi vårmötet på Hovåsvallen med 3-0 men förlorade returen på hösten med 1-0. Vi missade precis uppflyttning och H/B gick upp till fyran tillsammans med Näset och Skottfint. Den förlusten gjorde alltså att vi fick vänta ytterligare två år på spel i division fyra. I övrigt så är Magnus naturligtvis avstängd efter sitt röda kort senast men Shagge är tillbaka. Vågar vi hoppas på Höglund med? Även Kjellbäh' som gick ut skadad mot Öckerö har tränat i veckan och skall vara spelklar. Petter har varit krasslig men har förhoppningsvis kurerat sig hemma i Småland över påsk. Norrhems comeback får vi vänta på ett tag till tyvärr.

*****

På långfredagen blev en av mina bästa vänner pappa. Eventuell seger imorgon tillägnas den nyfödde Jon.

//Erik

Kommentarer
Postat av: Erik

Rättelse: Jimmy skadade sig naturligtvis mot Dalen, han spelade inte alls mot Öckerö.

2011-04-25 @ 08:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0