GBG Challenge


Låt mig säga som så att GBG Challenge blev till slut inte det fiasko som det först såg ut att bli efter två förluster och 0-5 i målskillnad efter de första två matcherna, men herregud vilket uppvaknande man fick. Vad gör vi? Vad händer egentligen? Varför gör vi inga mål?  

Dock visade det sig som tur var att dessa två lag var bland de bästa i turneringen. "K Town Allstars" som vi förlorade mot med 0-2 vann till slut finalen med hela 8-1 och bestod av reserv/juniorspelare (eller föredetta) från GAIS, ÖIS samt Frölunda. De var mycket bra på den här nivån. Riktiga Futsal-spelare.

Efter denna "underbara" start gick det bättre och vi kunde vinna lite matcher, bland annat åttondelsfinalen mot värdlaget med 2-0. I kvarten spelade vi en tight match mot ett lag som jag inte kommer ihåg namnet på där jag tycker att vi var det bättre laget men fick två straffar emot oss och kunde på så sätt förlora i förlängningen med 1-2. Extra plus till Tobias för sitt viljemål. Väldigt konstiga regler måste jag säga där tre frisparkar = straff och blir det en extra frispark efter detta så är det straff direkt. Det var på dessa sätt som vi fick straffarna emot oss vilket känns lite tungt. Tänk om Johan satt sitt friläge i förlängningen :-)

______________________________

Mitt psykbryt på brorsan mitt under match var inte snyggt. Verkligen inte. Sorry brosch!
______________________________

Turneringens bäste spelare enligt undertecknad var en ung lirare vid namn "Rossi" (Bjurslätt-laget) från GAIS som tidigare spelat i Häcken. Mycket teknisk.
______________________________

Lallen håller på och intervjuar lite lag i 4B inför nästkommande säsong så mer intervjuer kommer det att bli. Stay Tuned.
______________________________

Klassikern ikväll, fy vad bra.


/Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0